Op de tweede zaterdag van september is de Sebastianuskerk van Noordwolde Gn traditiegetrouw geopend voor publiek. De kerk is open vanaf 11 uur en vanaf 13 uur kan de toren bezichtigd worden.
Om 16 uur is er een gratis inloop-orgelconcert. Zo wordt ook de wens van de naamgever van de Moerman-stichting in ere gehouden om met name jonge mensen het orgel te laten ervaren en waarderen.
Op Open Monumentendag 2026 speelt de veelbelovend orgelstudent Annerieke van den Broek het inloopconcert.
Zij leerde zichzelf de eerste beginselen van het orgelspelen aan. Op haar 17e kreeg ze les van Jurjan Lipke op muziekschool Quintus in Kampen. Een jaar later al werd zij toegelaten tot de vooropleiding van het Utrechts Conservatorium, waar ze in 2022 begon zij aan de bacheloropleiding bij Reitze Smits. Vanaf vorig najaar studeert ze aan het Groninger conservatorium.
Het programma dat Annerieke zal spelen, wordt zo spoedig mogelijk op deze plaats bekendgemaakt.